INKOOPPROCEDURES
Ontwikkel- en beheerteam team HHB 2025
De innovatieve oplossing ‘het Huishoudboekje’ (‘HHB’) is een onderdeel van het innovatie portfolio van de NVSI. In verband met de invulling van posities in het NVSI ontwikkel- en beheerteam team HHB voor 2025 worden een aantal inkoopprocedures uitgevoerd met toepassing van de zogenaamde meervoudig onderhandse procedure (‘MOP’). Dit nu voor het plaatsen van drie inhuuropdrachten:
Uit onderzoek blijkt dat 37% van de Nederlandse huishoudens moeite heeft met rondkomen (Nibud 2022). De huidige koopkrachtcrisis is een belangrijke oorzaak. Het stelsel van regelingen en toeslagen is erg complex. Er wordt veel zelfstandigheid van mensen gevraagd om gebruik te maken van inkomensondersteuning. Voor een grote groep mensen is de overheid een lastige en complexe partner. Dit moet anders.
Gemeente Utrecht is enkel jaren terug gestart met een aantal digitale initiatieven, waaronder de innovatieve oplossing ‘het Huishoudboekje’ (‘HHB’). Het HHB heeft als doel om mensen financieel te ontzorgen. Het helpt mensen om schulden te voorkomen en om na schulden rond te leren komen. Een inwoner kan vrij gebruik maken van het Huishoudboekje en kan direct met een persoon contact opnemen om hulp te vragen. Het is in gebruik bij de gemeenten Amersfoort en Utrecht. De administratie van Huishoudboekje wordt door een webapplicatie ondersteund. Deze applicatie wordt gemaakt volgens de Common Ground-principes.
De gemeenten en andere organisaties (zoals de VNG) die participeerden in initiatief om het HHB van de grond tillen van hebben de innovatieve oplossing in 2023 ondergebracht in de verenigingsstructuur van de NVSI. Dit om het initiatief rondom het HHB in gezamenlijkheid – onder regie van de binnen de NVSI gevormde Regiegroep HHB – voort te zetten en door te ontwikkelen. Onder meer is in dit verband een vast ontwikkel- en beheerteam team HHB ingericht dat ook in 2025 bemenst dient te worden.
De documenten die toezien op inkoopprocedures zijn voor elke procedure afzonderlijk als zip-bestand te downloaden via onderstaande buttons.
Vragen dienen via email (aanbesteding@nvsi.nl) te worden gesteld (zie paragraaf 3.5 van de Leidraad van betrokken inkoopprocedure).
Ten aanzien van de informatie-uitwisseling geldt expliciet dat telefonische vragen niet in behandeling worden genomen.
NB. Wij verzoeken u eerst de betrokken Leidraad (met bijlagen) goed door te nemen alvorens vragen te stellen